czwartek, 13 stycznia 2011

Pierwsze wrażenia pierwszego nabywcy Dreamsky

Nasz pierwszy klient który zakupił Dreamsky NXP 256 HD postanowił podzielić się swoimi odczuciami i spostrzeżeniami na temat wymienionego tunera. Podesłany tekst umieszczam bez cenzury i w całości po małej korekcie błędów ortograficznych i interpunkcyjnych :).

Witam wszystkich


Chciałbym się podzielić swoimi wrażeniami z pierwszych chwil użytkowania tunera Dreamsky NXP 256 HD, który nabyłem za pośrednictwem sklepu internetowego www.e-hd.com.pl . Pominę takie szczegóły jak pudło czy osprzęt bo to nie ma znaczenia i zacznę od wyglądu, a ten naprawdę jak na chińszczyznę wygląda nieźle, duży wyraźny wyświetlacz alfanumeryczny i sloty na kartę/moduł CI a także pilot duży i poręczny stanowią o klasycznym wyglądzie rasowego tunera. Po włączeniu (nawet szybko startuje) i po wprowadzeniu ustawień pojawia się zaskakująco niezły obraz HD. Kanały przełączają się w miarę szybko choć nie bez oporów na niektórych kanałach (symulkrypt), nie jest to ideał tak jak w tunerach Dreambox 800 czy V+ duo/solo ale jak na ten zakres cenowy jest do przyjęcia. Problem stanowi lista kanałów której nie ma i trzeba ją sobie samemu zeskanować i poukładać ( można użyć listy do Linboxa Aviry 300 HD ale te też mają sporo niedociągnięć ).
Tuner uruchomiłem w global sharingu i działa poprawnie, jako klient cccam po wpisaniu danych działa bez zacięć i stabilnie, jako serwer nie testowałem ale wkrótce to zrobię. Strona multimedialną tunera to klient YouTube który działa rewelacyjnie, radio internetowe też bez zastrzeżeń. Pliki Audio/Video działają szybko i stabilnie ( format RMVB niestety nie, problem też z MP4 głos jest obrazu nie ma). Przeglądarka internetowa tak jak w pozostałych tej klasy tunerach działa wolno.
Reasumując tuner sprawia dobre wrażenie wizualne jak i od strony technicznej nieźle się sprawuje ( po mimo kilku niedociągnięć które mam nadzieję nowe wersję softu skorygują ) i na pewno zadowoli wszystkich użytkowników chcących mieć tuner niedrogi a zbliżony funkcjonalnością do tunerów linuxowych z górnej półki.

Pozdrawiam Gracz

A tu lista posortowana przez @Gracza wielkie ukłony za włożony wkład.

17 komentarzy:

  1. A jak się sprawuje czytnik kart? Działa np. z kartą TNK i z jakąś z kanałami erotycznymi np. SCT??

    OdpowiedzUsuń
  2. Tez jestem posiadaczem tego wypasionego cudenka. Ogolnie dziala prawie poprawnie czy to z G-Sh czy w lokalnym jako biorca. Nie wiem moze ja cos robie nie tak ale jako serwer nie moge dreamsky odpalic. Jeszcze jedna uwaga na chwile obecna edycja listy kanalow i to co sie z ta lista ulubionych wyprawia to poracha. Z drugiej strony fajnie sie na dreamsky oglada filmy, nawet czesc filmow ktore na azboxie mi nie chcialy dobrze dzialac tu sie odpala.

    darek

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi tuner przy bardzo intensywnej pracy pilotem potrafi się czasami zawiesić, czasami = czytaj 4 razy dziennie. Ale biorąc pod uwagę że to nowy produkt i to że teraz normalną sprawą jest sprzedawanie czegoś co wymaga poprawek softwarowych bo firmy robią sobie z nabywców beta testerów. Taka sytuacja jest chyba normą, mam tylko nadzieję że szybko będzie jakaś poprawka softu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Już minęło kilka dobrych dni od debiutu dreamskay 256 NXP i mamy pierwsze opinie o tym tunerze niektóre złe niektóre dobre a niektóre bezpodstawne.Ja używam ten tuner od dłuższego czasu i nie stwierdziłem żadnych zacięć czy zwiech.Po wpisaniu wszystkich potrzebnych danych tuner pracuje stabilnie i jest w pełni funkcjonalny.Miałem przez kilka dni Dreambox dm800 i mogłem porównać (oczywiście tylko niektóre parametry)nap. jakość obrazu śmie twierdzić że dreamsky 256 NXP wypadł lepiej.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja czekam aż w dreamsky będzie wreszcie poprawka co do listy ulubionych na chwilę obecną rozwiązaniem jest poukładanie kanałów według swoich preferencji na liście głównej. A tak z innej beczki na azboxa pokazała się już enigma2 w wersji RC4.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zakupiłem ostatni dreamsky 256 i ogólnie jestem zadowolony, jakość obrazu jest całkiem fajna a obsługa prosta. Jedynie lista ulubionych faktycznie spierniczona jest, mam nadzieje że szybko będzie jakaś poprawka oprogramowania.

    OdpowiedzUsuń
  7. Moze cos wiecej o tym tunerze? Bo sam się waham nad zakupem.

    OdpowiedzUsuń
  8. Juz jest soft z oscamem, czy testowaliscie dzialanie oscama?

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam wgrałem wersje softu 1,38 i jest ok ale soft jest dalej niedopracowany ale cuż wakacje przyjdzie chyba nam troche poczekac na poprawki pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. soft 1.44 i dalej problem z listą ulubionych

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam soft 1.44 lipa często gubi się brak możliwości wgrywania różnych producentów wifi Zawiesza się doś często przy intensywnym eksploatowaniu z wyborem formatów też jest problem może to też dopracują pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. u mnie nagrywanie za dobrze nie działa na dysk tzn. przy odtwarzaniu klatkuje, jakie macie softy ? ciejma@op.pl

    OdpowiedzUsuń
  13. ludzie mam często a nawet bardzo brak sygnału lub program zakodowany zmieniam softy 1,37 , 1,38 , 1,42 i nic wy tez tak macie , czasami chodzi cały dzień ok a czasami 5 razy na godz brak syg pomóżcie piszcie na ardian81@interia.pl już mnie szlak zaczyna trafiać mam podłączonego Dreamsky bezpośrednio do internetu a ni przez wfi a jednak czasami brak sygnału , jakieś pomysły czekam

    OdpowiedzUsuń
  14. hej moze mi ktos powiedziec czy potrzeba mimo wszyskto instalacje tz antena, konwerter itd. w tym sharingu. pytam, bo probuje cos znalezc co nie wymaga instalacji anteny...

    OdpowiedzUsuń
  15. Witam po długiej przerwie. Odpowiadając na pytanie powyżej Tak musi być antena konwerter itd

    OdpowiedzUsuń
  16. a skąd brać aktualną listę kanałów C+. TVK. Polsat?

    OdpowiedzUsuń
  17. i to juz chyba koniec promocji

    OdpowiedzUsuń